Ford Tough - Home of Canadian Ford Truck Enthusiasts banner
1 - 20 of 30 Posts
G

·
Discussion Starter · #3 ·
ahh, now i understand, maybe it should be called Trucks, and we can call those other forums, "Plasticky things" :sleezy: :lol: just kidding
 
G

·
Discussion Starter · #4 ·
what's really funny about the new trucks is that at least until the last little changes is that even the boxes were made out of fibreglass. Now you've got all these guys making speed trucks out of them and the funniest thing is that if they were made out of steel like my truck is they would be even faster because steel weighs less than fibreglass! And in the 1/4 mile every 100lbs less bodyweight is equal to 1/10 of a second! :no-no:



Jim
 
G

·
Discussion Starter · #5 ·
Haha! The Pre forum was my idea. I have a particular sof spot for Pre's, as do most Pre owners!!!!! The Pre forum is one of the most active forums on FTW, so I thought it would be a good idea to have one here.
 
G

·
Discussion Starter · #9 ·
my ex had an 85 with a 5.0. It was CFI then we converted it to EFI and then we converted it to carb'd!




Jim
 
G

·
Discussion Starter · #12 ·
i aint got no picks my man, its sitting over in a shed at teh other yard, we did a mild restoration a couple years ago, but its still a farm truck......damn, so whats gonna fall under classic trucks then? pre 72?
 
G

·
Discussion Starter · #13 ·
No pics?!?! WHAT'S WRONG WITH YOU??? Haha! Just kidding. Get us some pics as soon as possible man.

I think a classic is 25 years old, or 30 years old, or something. Pre's go back as far as you want!!
 
G

·
Discussion Starter · #15 ·
HA! so i get pre 82..........muhahaha........just kidding, :all-good:, i'll get some when we pull it out of storage for sure, and after a wash of course, gotta make her look pretty
 

·
Registered
Joined
·
12 Posts
I have a 65 mercury M-100 in my driveway, not in the best shape, but now has power steering, 360 big block, C6 tranny, headers and true duals, will upload some pics and post them soon.
Jamie
 

·
Registered
Joined
·
327 Posts
no kidding, a 65 M100, thats darn nice........wish mine had been a Merc, on that note though, wish i had kept it......

is yours a short or longbox? and man, what you doin with a 360 in that thing?:cry2:





................... :IAG: im just buggin ya
 
1 - 20 of 30 Posts
Top